Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Οι ξεναγήσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία διεξάγονται από Δευτέρα έως Παρασκευή, εκτός Τρίτης, κατόπιν συνεννοήσεως. Το κόστος συμμετοχής στην ξενάγηση είναι €2,00 ανά μαθητή (οι συνοδοί εκπαιδευτικοί εισέρχονται δωρεάν). Τα εκπαιδευτικά προγράμματα παρέχονται δωρεάν, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιλεγούν σε συνδυασμό με ξενάγηση.

Ξεναγήσεις πραγματοποιούνται επίσης για ενήλικες, μεμονομένα ή σε ομάδες (μέχρι 25 άτομα), κατόπιν συνεννοήσεως.

Για επισκέψεις σχολείων ή ενηλίκων, ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, παρακαλούμε καλέστε στο 210-3231397 (Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη, από τις 10:00 έως τις 14:00)

 

 

«Σεβόμαστε το περιβάλλον μας» – NEO

Τάξεις: A’ Δημοτικού – Β’ Γυμνασίου
Αριθμός Ατόμων: 25
Διάρκεια: 45′

Τι περιβάλλον κληρονομούν τα παιδιά μας; Πώς μπορούν να περιορίσουν τις καταστροφές που ολοένα αυξάνονται;
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εστιάζει στην ευαισθητοποίηση των νέων απέναντι στο περιβάλλον. Μέσα από μια διαδικασία παιχνιδιού θα ανακαλύψουν τρόπους προστασίας και φροντίδας του. Θα συνειδητοποιήσουν συνήθειες που είναι επιβλαβείς για αυτό και θα κληθούν να βρούν πρακτικές λύσεις.

Το περιβάλλον αλλάζει, γιατί όχι κι εμείς;

«Συμβουλές και παροτρύνσεις ενός πατέρα προς τα παιδιά του» – NEO

Τάξεις: Α’ Λυκείου – Γ’ Λυκείου
Αριθμός Ατόμων: 25
Διάρκεια: 60′

Διαθέσιμο κάθε Πέμπτη από τις 9:15 έως τις 13:00, κατόπιν συνεννόησης

Οι Χρηστομάνοι ήταν ιστορική οικογένεια από τη Μακεδονία που πλούτισε ασχολούμενη με το εμπόριο με τις γειτονικές χώρες και, κυρίως, με την Αυστροουγγαρία. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίζεται σε επιστολή του 1924 του Μαξιμιλιανού Χρηστομάνου, η οποία περιέχει πατρικές συμβουλές και παροτρύνσεις προς τα παιδιά του που φεύγουν για σπουδές στο Παρίσι, μακριά από την οικογένειά τους.

Από το 1925 έως σήμερα έχει περάσει σχεδόν ένας αιώνας. Ζούμε σε μια διαφορετική κοινωνία όπου η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και έχει αλλάξει εντελώς, μεταξύ άλλων, τους τρόπους επικοινωνίας μας. Είναι άραγε διαφορετικές και οι ανησυχίες των πατεράδων σήμερα σε ανάλογη περίπτωση; Παίζει ρόλο το φύλο των παιδιών, επηρεάζει τις συμβουλές του γονιού, τότε και τώρα;

Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να φωτιστούν πτυχές των κοινωνικών στερεοτύπων της εποχής, τροφοδοτώντας συζήτηση για τις κοινωνικές διαβαθμίσεις και τις διαφορές μεταξύ των δύο φύλων, συγκρινόμενες με τα σημερινά δεδομένα.

Μια διαφορετική προσέγγιση μιας άλλης εποχής, βασισμένη στη διαδραστικότητα και τη βιωματική μάθηση.

«Το Καρναβάλι στην Ελλάδα»

Τάξεις: Β’ Δημοτικού – Β’ Γυμνασίου
Αριθμός Ατόμων: 25
Διάρκεια: 45′

Από το Σεπτέμβρη του 2014 συνεχίζεται στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών  το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Το Καρναβάλι στην Ελλάδα», που επικεντρώνεται στον πίνακα του ζωγράφου Ν. Γύζη. Διαμέσου της αφήγησης τα παιδιά γνωρίζουν τον Ν. Γύζη, όπως και τα ήθη και τα έθιμα της αποκριάς. Με τη δραματοποίηση της παράστασης του πίνακα από τα παιδιά, δίδεται μια χαρούμενη νότα, που συμβάλλει στην ευκολότερη προσέγγιση του συμμετέχοντα στην τέχνη και το θέμα.

«Οι πειρατές του Monfort»

Τάξεις: Δ’ Δημοτικού – Α’ Λυκείου
Αριθμός Ατόμων: 30
Διάρκεια: 45′

Το πρόγραμμα βασίζεται στον πίνακα του Γάλλου οριενταλιστή Antoine-Alphonse Monfort «Έλληνες Πειρατές». Τα παιδιά με επίκεντρο τον πίνακα θα προσεγγίσουν το θέμα της πειρατείας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, μέσα από ένα ζωντανό διάλογο ανταλλαγής απόψεων και ιδεών. Θα πάρουν μέρος σε κυνήγι θησαυρού ανακαλύπτοντας το σεντούκι με τα λάφυρα  των πειρατών.

«Σύνταγμα»

Τάξεις: Α’ Γυμνασίου – Γ’ Λυκείου
Αριθμός Ατόμων: 30
Διάρκεια: 40′

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επικεντρώνεται στο χειρόγραφο αντίγραφο του Συντάγματος του 1844, το οποίο εκτίθεται στο Μουσείο. Οι μαθητές γνωρίζουν την ιστορική αξία του Συντάγματος, αποτέλεσμα της Επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843, ως θεμελιώδες κριτήριο οργάνωσης του νεότερου ελληνικού κράτους. Εξετάζουν τα κύρια σημεία του και έπειτα τα αντιπαραθέσουν με εκείνα του ισχύοντος Συντάγματος. Στη συνέχεια, μέσω διαδραστικών και εμπειρικών μεθόδων, διαλόγου και συνεργασίας, καλούνται να συντάξουν τους δικούς τους κανόνες εν είδει Συντάγματος, όπως εκείνοι θα ίσχυαν ιδανικά στο σημερινό σχολικό περιβάλλον, αποβλέποντας στην εύρυθμη λειτουργία του.

«Εικονική περιήγηση στην Αθήνα του 1842»

Τάξεις: Α’ Γυμνασίου – Γ’ Λυκείου
Αριθμός Ατόμων: 15
Διάρκεια: 20′

Βασισμένη στο πρόπλασμα της Αθήνας του 1842, του Ιωάννη Τραυλού, δημιουργήθηκε μια τρισδιάστατη εφαρμογή για την ιστορία των κτηρίων της Αθήνας από την αρχαιότητα ως τον 19ο αιώνα. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μετέχουν στην εικονική περιήγηση και να  γνωρίσουν την ιστορία των σπουδαιότερων κτηρίων και μνημείων της Αθήνας του 1842, δηλαδή 10 χρόνια από τότε που η Αθήνα ορίστηκε πρωτεύουσα του νέου ελληνικού κράτους. Η περιήγηση συμπληρώνεται με τρισδιάστατες προβολές και ενημερωτικά κείμενα. Η αρχαία και βυζαντινή Αθήνα εκπροσωπείται από τα σημαντικότερα μνημεία της. Η Αθήνα  του Όθωνα, από τα δημόσια κτήρια, τις κυριότερες ιδιωτικές κατοικίες, τους δρόμους και τις ιστορικές πλατείες.